Bahçeli ne yapıyor?

MHP lideri Bahçeli, dün grup konuşmasında “İmralı ile DEM arasındaki yüz yüze görüşme bekletilmeden gerçekleşmelidir” dedi. Öcalan’ı Meclis’e getirip DEM grubunda konuşturma fikri zaten olacak şey değildi, çok tepki çekmişti.

Biliyorsunuz, Öcalan ağırlaştırılmış müebbed hapis hükümlüsü olarak “tecrit”te tutuluyor. Bakanlık izni olmadan akraba ve avukatlarıyla bile görüşemez.

Bahçeli’nin “görüşme bekletilmeden gerçekleşmelidir” açıklaması üzerine,

DEM Eş Başkanı Tuncer Bakırhan, Öcalan’la görüşmek için Adalet Bakanlığına başvuracaklarını açıkladı.

Adalet Bakanı, aslında Cumhurbaşkanı, bunu reddederse Bahçelinin “bekletilmeden” vurgusuyla yaptığı bir tavsiyeyi reddetmiş olacak! Böyle olursa, ne yapar bilmem ama Bahçeli bunun altında kalmaz.

Adalet Bakanlığı tecrit şartlarındaki Öcalan’ın bir DEM heyetiyle görüşmesine izin verirse, bunu Bahçeli sağlamış olacak!

POPÜLİZM VE KUTUPLAŞMA

Bizde popülizm ve oy tutkusu siyasetin seviyesini çok düşürdü. En hayati sorunlarımızı bile objektif dille konuşamıyoruz, hemen parti kavgasına dönüşüyor.

Cumhurbaşkanı’nın partili olması, popülizmi ve kutuplaşmayı daha da körükledi.

Özellikle Kürt meselesine bakarken bu hastalığımızı bir kenara atıp, sadece ülkenin geleceğini ve bu yüz yıllık soruna ilişkin bilimsel verilerle düşünmek zorundayız.

Bahçelinin son çıkışına da böyle, objektif gözle bakmalıyız. Bahçeli’nin diğer partiler ve hatta Anayasa Mahkemesi hakkındaki ölçüsüz tavırlarını şimdi Bahçeli’ye karşı kullanmak mümkün ama oy kavgasından başka bir anlamı olmaz.

Baştan beri benim tavrım şudur: Bahçeli’nin “Öcalan Meclis’te konuşsun” diye özetlenen tavrı, iyi çalışılmamış, ayrıntıları hazırlanmamış, formel hukuk bakamından bile boşlukları olan bir davranıştır ama meselenin soğukkanlılıkla konuşulması bakımından olumludur.

Hiç kimse unutmasın ki, bu meseleyi çözmek için Takrir-i Sükun devrini yaşadık… Yok sayıldığı, Kürt adının anılmadığı uzun yıllar geçti… Darbeler döneminde toplu sürgünler ve işkenceler yapıldı… Gelinen nokta ortada!

SORUN BÜYÜDÜ

Genelkurmay rakamlarına göre baştan Ekim 2023’e kadar 70 bin terörist “etkisiz hale getirildi” ama son yirmi yılda PKK nüfuzundaki Kürt siyasi hareketinin hem oy potansiyeli büyüdü, hem uluslararası alanda mesafe aldı. En vahimi iktidarın yanlış Suriye politikasının katkısıyla, PKK Suriye’de ABD tarafından ağır silahlarla donatılmış bir özerk bölge kazandı!

Rusya PKK’yı terör örgütü saymıyor, Moskova’da temsilciliği var. PKK Hiçbir Arap ülkesiyle kavgalı değil…

Beri yanda, Türkiye iktisadi hareketlilik, şehirleşme, eğitim, meslekleşme ve mülkiyet alanlarında bir iç-bölge sınırı dahi çizilemeyecek kadar iç içe geçmiş, kaynaşmış bir toplumdur.

Tarih ve kader birliği yanında, ekonomi, sosyal hareketlilik, hukuk ve demokrasi Türkiye’nin en kuvvetli birlik harcıdır.

Etnik kutuplaşmayı körüklemiş olan eski üslup ve metotlar yerine, terörle kararlı mücadeleye devam ederken, siyaset kanallarını, iletişimi, temas ve görüşmeleri geliştirmek gerektiği açıktır.

AYRINTILI POİTİKALAR

En şahin çizgiyi temsil eden Bahçeli’nin çıkışı bu bakımdan olumludur: Bahçeli bir “İmralı -DEM adresi”nden bahsediyor. DEM’lilerin gidip Öcalan’la görüşmesinin sağlanmasını istiyor... Bunlar gerçekleşse de kesin bir sonuç çıkmaz ama silahlı mücadele yanında başka faktörleri düşünmemize yol açması bakımından olumludur.

Öcalan, hayatını cezaevinde tüketmek istemiyorsa, ki tabii istemiyordur, bunun için ancak çatışmayı bir türlü sonlandırmak gibi girişimlerde bulunarak siyasi rol alması söz konusu olabilir. Uzunca bir süredir de bu yönde davranıyor.

Görüşürlerse Bakırhan da Şeyh Sait’in nasıl bir “feodal” olduğunu Öcalan’dan öğrenir.

Demek ki, teröre karşı silahlı mücadele yanında böyle çeşitli içerikte siyasi yöntemler de düşünmek gerekiyor.

Ortada bir “süreç” falan yok. Aksine kayyım politikası var! Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın zaten kendi inisiyatifi dışında, Bahçeli’nin başlatacağı bir süreçte, bir politikada yer almayacağı onun kişiliğinden bellidir.

Ancak; ciddi araştırmaya dayanan, dünya örneklerinden yararlanarak içi doldurulmuş ve bilhassa Türkiye’nin ittifaklarını güçlendirmek üzere diplomasisi akıllıca koordine edilmiş uzun vadeli politikalar geliştirmek gerektiği açıktır.

Siyasi istismardan ve hamasetten uzak konuşmalar bunun yolunu açabilir, açmalıdır.

YORUMLAR (228)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
228 Yorum
  • Gokhan K / 28 Kasım 2024 07:13

    Cogu kisinin yillardir istedigi ama soyledigi zaman vatan haini ilan edilip hapse bile atildigi bir seyi Bahceli soyleyince hemen ayaklarina kapanip, sagolun efendumuz hemen yapalim olduk. Yillarca buna benzer benzer seyler defalarca teklif edildi ama Bahceli eline urgan alip Ocalani asmayi teklif etti, simdi Hazretleri istedi diye hemen Baris guvercini oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat.F / 27 Kasım 2024 17:12

    Bütün bu manevralar "DEM'I" kafakola alip, yeni "Banayasa"
    cikarmak sevdasi.Yeni "Banayasayla" RTE'ye ömür boyu Bestepe Sarayin'da sefahat sürebilmesi icin bu "manevralar"
    PKK tamam silahlari biraktip diyecek, Suriye'nin kuzeyindeki
    olan PYD'ye katilacaklar.Osman Öcalan'da disari cikacak.
    PYD'nin "kilina bile dokunamazlar cünkü ABD ve Rusya buna müsade etmez. Bütün bunnlari siyasi bir kazanc olarak millete yutturacaklar, hepsi bundan ibaret.

    Yanıtla (25) (1)
  • Vicdan sahibi / 28 Kasım 2024 06:25

    Osman Öcalan öldüydü be Hacım! Yoksa Devletimiz ölüyüde diriltecek kudretedemi sahip!?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 27 Kasım 2024 16:30

    Devlet Bahçeli’nin çağrıları demokrasi için bir kazanımdır.

    Yanıtla (4) (24)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 04:29

    Anayasayı değiştirsinler, sen o zaman görürsün demokrasiyi.

    Yanıtla (1) (0)
  • ? / 28 Kasım 2024 00:50

    ABD /PENTEGON / F35 LERİ YAKINDA VERECEK MİŞ.

    Yanıtla (0) (1)
  • Bir Garip Karar Okuru / 27 Kasım 2024 23:14

    Bahçeli, Öcalan'ın sözü ile PKK'nın silah bırakmayacağını bilmiyor mu, biliyor. (O lafı etti, ertesi gün PKK TUSAŞ'ı bastı, "biz buradayız, hiç heveslenme" mesajı verdi.) Amaç, DEM desteği ile Anayasa değişikliğini mecliste ya da referandumla zorlamak, Erdoğan'ın sonuna dek başkan tutmak.

    Yanıtla (7) (0)
  • Etem / 27 Kasım 2024 01:15

    Teröre karşı verdiğimiz savaşta harcadığımız kaynağı yatırımlara harcasaydık şu an ekonomi bambaşka bir yerde olurdu. Var olan politikayla devam edersek daha çok kaynak tüketiriz. Dünyada çok dilli birçok ülke var. Kürtlerin bu devletin ortağı olmasını istiyorsak buna Kürtçenin ikinci resmi dil olarak kabulü ile başlamak gerekir.

    Yanıtla (15) (33)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 11:12

    Bu konular istek ile istemezük ile olmaz, çok ciddi bilimsel çaba gerekiyor. Bu dillerin gücü, hayattaki yeri iyi incelenmeli. Unutmayalım ki Selçuklu ve Osmanlı Türkçe o çağda bile devlet yönetimi, hayat, bilim vb. konusunda yetersiz kaldığından Farsça ve Arapçaya da yöneldiler. Ergen tavrı ile önünü arkasını ölçmeden yapılacak değişiklikler geri teper.

    Yanıtla (4) (8)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Kasım 2024 15:56

    Devlet eğer
    gerçekten bir devlet ise bir tek vatandaşın bile konuştuğu dille ilgilenir , o dili yaşatmaya canlı tutmaya çalışır ; insan hakları , insan haysiyeti bunu gerektirir !
    Bizde nerdeee o devlet !

    Yanıtla (11) (5)
  • MİZAN / 27 Kasım 2024 15:14

    Etem efendi bize Kürtçeyi ikinci resmî dil yapınız aklını veren yabancı ülkelerin kaçında kendi tek resmî dilleri dışında hangi dili ikinci dili resmî dil ilan etmişler bir örneği var mı? Cevap veriniz.

    Yanıtla (15) (2)
  • Etem / 27 Kasım 2024 18:44

    Mizan; BM’ye üye 194 ülkenin 113’de birden fazla resmi dil vardır.

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar Okuru / 27 Kasım 2024 22:29

    Kürtçü arkadaşlar fazla mesai yapıyor. Tek kişi ile aynı anafikirde farklı mesajlar.. İçerik aynı, ifadeler aynı hatta imla yanlışları bile.. Algınızı seveyim..

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 22:00

    Sonar araştırma şirketine göre. MHP'den Ak partiye %3 oy geçişi olmuş. Erdoğan Bahçeliyi övüyor gövdesini koydu falan diye ama somut hiç bir şey yapmıyor tam tersine Milletçi kesimin hoşuna gidecek kayyım atamaları ila aslında MHP'yi boşa düşürüyor. fazla sürmez Bahçeli erken seçim diyebilir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ferruh ucer / 27 Kasım 2024 21:37

    Bu konuda karar politikacilarin degil halkin olmalidir;oncelikle bu acilari yasayan halktir
    Sonrasinda da politikacilar bu guveni vermiyor;
    Gidersiniz referanduma halk ne diyorsa onu yaparsınız.

    Bence öcalan ile görüşülmesini ancak %15-20 isteyen cikar.
    Turk milleti duygusaldir, kendisine yapilan iyiligi de unutmaz , kotulugu de asla unutmaz

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 21:32

    Türkiye Cumhuriyeti din simsarları, ayrılıkçı zihniyetler ve sözde bir takım aydın sınıfının ortak husumetinin hedefidir. Kurtuluş savaşı boyunca da vardılar, hala varlar ve bir damar iktidardadır

    Yanıtla (6) (1)
  • Okurr / 27 Kasım 2024 19:34

    Ankara'da pazarda en ucuz maruz 40 lira,en ucuz mevveler 40-50 lira bu nasıl bir siyaset tarzı böyle kardeşim,ne işiniz var sizin ,çoluğun çocuğun kreşiyle ayıp,23 senedir enflasyonu düşürememişsin, milletle aay mı ediyorsunuz? Millet uçağa doldurduğunuz gazetecilere benzemez.

    Yanıtla (13) (1)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 15:53

    Kemalizm ilerlemeye mani olduğu gibi " inkılabın kanunu mevcut kanunlardan(anayasa dahil) üstündür" , "bizden sonra da böyle olacaktır", "inkılapla, ihtilalle" diyerek kuralsizlığı da sürekli hale getirir .Darbecileri suçlayıp ,yol göstericilerine uyan eğitim sisteminin devamını istemek tezattır.Eğitim sistemi; demokrasi, temel hak ve özgürlükler yerine ,tek adamcılık aşılamaya devam ettikçe kronik sorunlar ve kamplaşma sürecektir; halk da demokrasi yerine lider isteyecek ve bekleyecektir.

    Yanıtla (4) (10)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 19:02

    Yanlış işleri ,raydan çıkmaları yüceltenler; gün gelip aynı yoldan ,kendilerine zıt görüşte olanların da geçebileceğini hesaplamazlar ama sonra mesela 2017 deki gibi kıl payı kaybederler; Atatürk ve İnönü de partili cumhurbaşkanıydı diye propoganda yapanlara karşı verdikleri, ikiyüzlüce cevaplar kitlelere inandırıcı gelmez.

    Yanıtla (6) (2)
  • İlhan / 27 Kasım 2024 19:01

    Devlet yönetiminde ve siyasi Partilerde belirli aileler vardır diğerleri gelip geçicidir. Bunların iktidarı hiç değişmez. Siz çoğunu farklı aykırı zannedersiniz ancak biraz araştırın kim kime akraba kim nereden geliyor görürsünüz. O yüzden mevzu beni ilgilendirmiyor. Artık bu mevzu dan gına geldi. Ayrıca ekonomi kötü diyenler de gereksiz konuşuyor. Önce ev ekonomisi birikim verimlilik filan öğrenin sonra ekonomiyi konuşun.

    Yanıtla (1) (6)
  • Emekli / 27 Kasım 2024 18:48

    Yaşlılık belirtileri

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 27 Kasım 2024 18:46

    terörist öçalan mhp den gelecek seçimde mv adayı olsun mhp'lilere yakışır.

    Yanıtla (15) (1)
  • Hakan / 27 Kasım 2024 09:55

    AKP gecmiş cözüm sürecinden aldiniz dersle kirli işleri MHP ye yıktı, tamamda MHP yi köşeye sıkıştıran sey ne onu bilmek lazim

    Yanıtla (16) (1)
  • İlkokullu / 27 Kasım 2024 18:38

    Biliyorsunuz, kirli işleri ülkücü mafyaciklarla yapıyor MHP. Niye yapıyor diye soruyorsunuz, niye olacak;

    Uzun vadede AKP'yi ekarte edip ülkenin tek sahipleri olacak hesapta:)))

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 27 Kasım 2024 17:38

    Evimize yarım kilo kıyma alamıyoruz, adına pembe dedikleri domates 99 tl.
    Ev kirası ödeyemiyoruz.ALLAHa haveale ediyoruz. Hergün yeni bir senaryo ve hepsinde odenmeyecek boyutta kul hakkı var. Kandırmasınlar artık bu milleti.

    Yanıtla (22) (1)
  • Okur / 27 Kasım 2024 17:28

    Ekonomideki bu krizin üzeri kapatılabilir mi biemiyorum.
    Milletin durumu gerçekten vahim.

    Yanıtla (11) (1)
  • Ma / 27 Kasım 2024 17:22

    Pkk Devlete diz çöktürdü. İçim kan ağlıyor. Yazık çok yazık..!

    Yanıtla (24) (5)
  • Kürsü / 27 Kasım 2024 16:57

    Eğer Türk -kürt kardeşliği ve toplumsal barış istiyorsak,başka hesapların peşinde olmadan Bahçeli'nin söylediklerine önem vermeliyiz.
    Bahçeli kendi insiyatifiyle bu sözü söylememiştir.
    Eğer bu sözü bir bakası söylese hain ilan edildi.

    Yanıtla (5) (14)
  • Ülkücü / 27 Kasım 2024 14:25

    İsrail Projesi Kürtler üzerinden mi gerçekleştirilmek isteniyor diye insanın aklıma bir soru geliyor.

    Bütün Kürtleri Öcalan'mı temsil ediyor?
    Bütün Kürtleri DEM Partisi'mi temsil ediyor?
    Bütün Kürtleri Kandil'mi temsil ediyor?

    Bütün Kürtleri adına konuşması gerekeni AKP ve MHP'mi belirliyor?

    Türk Milleti bir bütün değil mi?

    Siyasetçiler Türk Milleti'nin görüşünü yok sayarak kara veremezler.

    Yanıtla (39) (7)
  • karar okuyucusu / 27 Kasım 2024 14:46

    DEM in aklına gelse bile söyleyemeceği sözleri Bahçeli niye söyledi. bİlen varsa açıklasın bizde bilelim.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 15:03

    Devlet Bahçeli'yi meclisteki Ülkücüler ayakta alkışlıyor.
    Meclis dışındakiler ne oluyor diye şaşırıyor.
    MHP ayrışarak küçülebilir.

    Yanıtla (14) (0)
  • vataandaş / 27 Kasım 2024 22:17

    zaten acaip kaybı var mhp nin,çevremdeki insanlar ya iyi partiye yada zafer partisine yöneliyor.recep bey mhp nin altını oyuyor diyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yavuz / 27 Kasım 2024 16:29

    Doğru tespitler, bu yorumu beğendim.

    Yanıtla (2) (0)
  • İstanbullu bir okur / 27 Kasım 2024 16:22

    Sn.Bahçeliye'de katılıyorum.Savaşın kazananı olmaz,aksine yaraları kanğrene dönüştürür.Dünyaya bir bakalım 1.vede 2.dünya savaşı,daha geriyede bakılabilir,orta çağ.Deskardes'in kitaplarının en önemlileri ölümünden sonra yayınlanmış!Alamut bitti,ama alamutçulardan ne haber!Karadenili deyimiyle"furdi oldi,furildi oldi-şu p... p...na oldi"sonuncusu hastalanıp yatakta ölmüş,yani.Sahi Eta.'ya-Baska ne oldu.Fransa,İspanya ve dünya ne yaptı bunlara ve bize!Bu dünya bize birşey yapmaz.Bari biz,bize yplm

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 16:17

    Kurtlere karsi, derin devletten tezgahlanan...kirli oyunun - tiyatronun - tuzagin - yeni bir safhasi !! Kadim halklar, zaten ulkuculer, militaristler ve ganimetci, simdi de onemli derecede milliyetci olmus binbirsurat dindarlar icin, yok hukmundedir .... !!!

    Yanıtla (7) (2)
  • İstanbullu bir okur / 27 Kasım 2024 16:10

    Yazının genel içeriği akıllıca,lakin elbette bu Bahçeli çıkışıda yabana atılası degil,Türkiye öyle bir halde,ki böl,bölünmez,yönet yönetilmez durumda.Atamın"aşağı tükürsen sakal,yukarı tükürsen bıyık"dedigi durum gibi.Birçok yorumcu ilkeden milkeden bahsetmiş,mesele 80'lerden alırsanız,yarım asırdır ölüyor ve öldürüyoruz,ölen kim!öldürren kim!Yine basit bibi görülebilir,ama huhteşem.Atam"el alem seyre doymaz"demiş!Kürtsüz Türk,Türksüz Kürt ben düşünemiyorum.En Rasyonel bir yol bulmalıyız.Syglr.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 27 Kasım 2024 14:25

    Takriri sukun dönemini veya Reictag yangını kararnamesi dönemini övmek aynı şeydir.Kanunların ve kararnamelerin, ortaya çıkış amacından uzaklaşıp, fırsattan istifade ; demokrasinin, çok partili hayatın, meclis denetiminin, basın özgürlüğünün ortadan kaldırılması amacıyla kullanılmasını alkışlayanların, bugünkü hibrit rejim eleştirileri ,ikiyüzlülük içerdiği için etkisizleşiyor.

    Yanıtla (3) (9)
  • Okur / 27 Kasım 2024 15:41

    Partili c.başkanlığı, muhalafeti kriminalize etme, mutlak gücü ele geçirmek için arkadaşları iftiralarla tasfiye vb uygulamaları,metotları, taktiktikleri falanca lider yapmışsa alkışlamak, filanca lider yapmışsa eleştirmek ikiyüzlülüktür.Konulara prensiple yaklaşan ,yanlış kimden gelirse ve kime karşı olursa olsun eleştirebilen kaliteli kişiler az olduğu için bu ülkenin düzelmesi imkansız.Muhaliflerin de yandaşlar kadar kalitesiz olduğu ülkelerden umut yoktur.Batmak için olgunlaşanları itmeli!

    Yanıtla (10) (4)
  • Cemal Hüseyin Çağlar / 27 Kasım 2024 15:39

    ama...bu 'imralı çağrısı'; öfkeli,faydasız,zararlı ve tehlikeli... dilerim ki,üzerinde tekrar düşünülsün... y-chp, zaten paramparça...ülke ve siyasetimiz paramparça olmasın... her zor zamanda: muhafazakarlar, milliyetçiler, batıcılar/ağdaşçılar(şimdi atatürkçü diyelim)ortaya çıkarlar.şimdi de varlar;beraberce bir güzel ilki başarsınlar, dünyanın yandığı bu zamanda birlikte hareket etsinler;hükümete ve muhalefete doğruyu söyleyip,uyarıp,doğru işler yaptırsınlar;aksi halde yanacağız biz de...

    Yanıtla (2) (1)
  • Cemal Hüseyin Çağlar / 27 Kasım 2024 15:31

    sayın akyol,sayın bahçeli baykal'dan sonraki başkanla ismi y-chp olan partiye ve bu şahsa çok öfkeli, iyi parti'nin kurulmasına vekil verilmesine ve iyi parti'nin oluşturulmasına da fena halde öfkeli, y-chp ve önceki başı tarafından ihanete uğradığını düşünüyor;bunda da haklı derim ben şahsen...siyasi ortaklıkta vefa çok önemli, sayın bahçeli buna çok değer veriyor kanaatindeyim...bu 'imralı' çağrısı da kanımca y-chp'ye alan daraltmak için yapıldı, y-chp'yi izole etmek,seçim kazanmaz yapmak...

    Yanıtla (2) (2)
  • konuk / 27 Kasım 2024 15:22

    Aslında çok komik milliyetci olduğunu söyleyen ve milliyetci bir parti lideri ülkesinin terör örgütüyle sıkı fıkı ilişkiler içinde fıkra gibi ama ülkemizde yaşanınca hiç komik gelmiyot helede bu örgüt binlerce mehmedimize kıymışken bu yaşlı bunaklara birileri dur demeli artık ülke resmen uçuruma itiliyor

    Yanıtla (10) (4)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 00:13

    Yüz yıllık paradigma iflas etti..yeni bir paradigma kuruluyor..tarih anlatısı ve anayasa da değişecek..devletin yüz yıldır yaptığı propaganda yüzünden zihinler durumu kavrayamiyor..bu Kürt sorunundan büyük bir sorun .hayatında tek satır okumayanlar bu propagandanın tesiri ile ezberleri tekrarlıyor..sırada başka ezberler de var..dünya dönüyor..dengeler değişiyor..şoklara hazırlanın.

    Yanıtla (3) (17)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 15:16

    Yine yanılıyorsun NET. Her türlü aldatmacaya kandınız, yetmez ama evet dediniz. Ülke bu hale geldi şimdi bu gafletleri unutup, yüz yıl öncesine sığınıyorsunuz. Kurumlar ahlaken ve yetkinlik aısından dökülüyor; ülke yağmalandı. Her gün söz ettiğin okumayan, sanat, edebiyat hak getire, ata erkil bir sosyal profil ile elele veren yine sizlersiniz. Ama dışa yansıtma iyi bir psikolojik savunma değildir.

    Yanıtla (8) (2)
  • Musto / 27 Kasım 2024 04:07

    Sanki takri-ri sükunu kötü bir şey gibi anlatıyorsunuz. Ne yani Celep Said ve arkasından gelecek ayaklanmaları isyanları bastırmasalar mıydı?Kamuran İnan anlatıyor. Allah'tan diyor Her ihtimale karşı bizleri de Bursa'ya İskan ettiler. Okuduk dünyayı tanıdık Bitlis'te kalsaydım, Şeyh olmak için Sadece din eğitimi alırdım.. henüz emeklemede olan bir Cumhuriyeti feda mı etselerdi. Tekkeler zaviyeler kapatıldı bugün mantar gibi fazlasıyla bittiler. Cehalet bilime karşı tekrar Galeb'e geldi...

    Yanıtla (29) (3)
  • Gerçekler / 27 Kasım 2024 12:33

    Yani din cehalet dindarlar cahil. Ve chp bu ülkede iktidara alternatif. Sen kendi partine zarar vermek için daha ne yapabilirsin ki. Erdoğan sana bir madalya takmalı.

    Yanıtla (1) (19)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 14:43

    Dinadarlar cahil değil. Cahiller kendilerini dindar sanıyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Feda / 27 Kasım 2024 15:05

    Yok Cumhuriyete dini feda etselerdi daha iyi olurdu de mi. Zaten de öyle yaptılar. Hala laiklik sayıklayarak aynı şeyi yapmak için iktidar istediklerini de zaten gizlemiyorlar.

    Yanıtla (1) (5)
  • Okur / 27 Kasım 2024 14:48

    Doğu ve Güney doguda olmayan yatırımlar. Otoban yok. Şehir hastahanesi yok. Yüksek hızlı tren yok.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sems / 27 Kasım 2024 14:36

    Şaşılacak hiç bir şey yok.reis yıllar önce çözüm sürecini buz dolabına kaldırdık dediği zaman bu günleri işaret etmişti.şimdi buz dolabındakı süreci bahceliyle toplumun huzuruna getiriliyor.o istemiyor bu istemiyor laflara gaz almak için ikiside bal gibi istiyor.23 senedir her şey planlandığı giibi yani bop tıkır,tıkır devam ediyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Serkan / 27 Kasım 2024 14:20

    Artık pkk/pyd terör sorunu bizi çoktan aştı, çok uluslu bir mesele haline geldi, bahçelinin konuşmaları boş, mümkünse dem den anayasa yada erken seçim desteği alabilmek derdi bu, ortadoğuda terörü bitirmek mümkün değil, yapmamız gereken esad la aramızı düzeltip sığınmacılardan kurtulup pkk nın önünü kesmek ve sınırlarımızı korumak, bölgeden en az seviyede etkilenmek.

    Yanıtla (9) (1)
  • Batılı / 27 Kasım 2024 14:11

    Kişilerin kutsandığı ülkelere sürü insanları egemendir; eski liderler tarih dersinden öte günlük siyasetin de konusudur; önemsenen tarihlerde konferanslar yerine saçma ritueller düzenlenir.Kişilerin kutsandığı ülkeler hiçbir zaman batılı olamaz; şekilcilik, tüketim, eğlence taklitçisi, yalancılar ülkesi olarak kalırlar.Eski-yeni liderim diye söze başlayanlar,egoizme tapınanlar; aydınlanmaya en uzak ve Kant, Voltaire,Nietzsche gibi isimlerin alay ettiği kişilerdir.

    Yanıtla (5) (3)
  • kARAR oKURU / 27 Kasım 2024 13:57

    Mart'da Nevruz var... Apo birileriyle bir meydanda demir dövebilir..

    Yanıtla (9) (0)
  • Sami Yüceyurt / 27 Kasım 2024 13:42

    Tarihe yön çizen lider! Daha 6-7 hafta öncesine kadar, kürt MV´ lerini ve kürt partisini kesip biçen Sn Bahçeli ya herru ya merru açmazına gelip DEM liler İmralı´ya gitsin diyor. Kendisinin Barışa/Çözüme dair herhangi bir önerisini duyan var mı? Yok! Grup konusmasında da bir öneri yok. Gizlilik şart ama CB yanaşmıyor! Bahçeli, CB`na bizi bırakıp gidemezsin demişti. Şimdi yaptığı: At´ı yokuşa sürüp sureti haktan görünürken DEM´i parçalamak. Yeni Anayasa için yine yetmez. Barış başka bahara kalır

    Yanıtla (4) (1)
  • EbuAhmet / 27 Kasım 2024 13:33

    Bahçeli ve Erdoğan bütün siyasi atraksiyonlarini bir sonraki seçimi kazanmak üzere planlıyorlar. Bütün oyun planları Dem ile CHP arasındaki çok ta sağlam olmayan seçim işbirliğini baltalamaya yönelik. Çünkü biliyorlar ki bu işbirliğini bozduklari an artık seçim çantada keklik hale gelecektir. Hiçbir zaman MHP için oy hesabı yapmadan politika güden Bahçelinin AKP ve Erdoğan adına bu türden oy hesabı yaparak siyaset takip etmesi, benim gibi bir ulkucuyu şaşırtmakta ve şok üstüne şok yasatmaktadir.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 13:22

    Herkes açsın lise tarih kitaplarına baksın. Osmanlı'dan kopan milletler: Bulgaristan, Sırbistan, Karadağ, Bosna-Hersek, Girit ve Mısır gibi ülkeler 1 yılda, 10 yılda elimizden çıkmamış. En az yarım asır sürmüş mücadele...Bu da öyle işte. Özal ,Eruh katliamı sonrası bir kaç kişiden oluşan çete demişti bunlara.Şimdi üzerinde PKK bayrakları ve militanları bulanan ABD tankları sınırlarımızda devriye dolaşıyor. Bunu bile göremeyen iç siyaset, birbirini yok etmeye çalışıyor. Altımızdan minder kayıyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Hassan / 27 Kasım 2024 13:00

    Kürtlerle ancak iyi ticaret yapilir, bu tür siyasi islerde türkiye hiç basarili olamaz.
    Çünkü türkiye'nin her zaman üstden bakan tavırları kürtleri rencide ediyor.

    Yanıtla (4) (9)
  • Okur / 27 Kasım 2024 12:56

    Erdoğan’ın kendi inisiyatifi dışında, Bahçeli’nin böyle bir maceraya giremeyeceği aşikardır. Rol dağılımı planlıdır; iyi polis kötü polis. Bu sözde yeni açılım baştan bu ikili tarafından planlanmıştır. Bu ikili Türkiye'nin yürüyüşünde, yükselişinde ve istikbalinde ciddi bir ayakbağı, kambur ve ağırlığı gittikçe artan çok ciddi bir yüktür...

    Yanıtla (11) (1)
  • Muttalip Ördek / 27 Kasım 2024 12:55

    Öcalan,ın dem ile görüșmesi abeșle istigalden bașka bir sey değildir.
    Hiç bir zaman anlaṣma olmaz ne zamanki bağımsızlığı kazandilar ancak diplomatik görüṣülür.

    Yanıtla (2) (3)
  • Hüseyin Şenel / 27 Kasım 2024 12:42

    Makale ile ilgisi yok ama müsade istiyorum Sn.Yazar.
    Muhalefet bir türlü susmuyor ve durum teğmenlere yaramıyor.
    Yemin,Atatürk’ün askerleriyiz vb. ile ilgili olmadığı defalarca açıklanmasına rağmen yine Atatürk arkasına sığınıp teğmenleri harcamak pahasına iç konsolidasyonlarını sağlıyor,kutuplaşmaya taammüden benzin döküyorlar.
    Ordumuza bunu yapmayın!Tabelada ki emre uyun.
    -Sobaya benzin dökme
    Uymasanız bile biraz bekleyin gençlerin hayatlarını ufak bir ceza ile kurtaralım..
    Konu ciddidir

    Yanıtla (3) (5)
  • Ali Bal / 27 Kasım 2024 12:36

    Tren 1999 yilinda kacti, yakalandiginda örgüt dagilmis ve bitmisti, bunu kimse göremedi, simdi ciksada bisey degismez.

    Yanıtla (5) (2)
  • osman / 27 Kasım 2024 12:32

    Bahçelinin çıkışı tiyaro toplumdaki ekonomik yıkımı perdelemeden başka birşet değil..
    Bir Türk olarak Kürt vatandaştan ne kadar fazla hakkım var bilmiyorum, bunu aklı eren biri anlatsın

    DEM in demokratikleşme masalı dişinda bölgeye yönelik bir paojesi ayrımcılık dişinda varasa bunuda söylesinler..
    İyi uykular Türkiye

    Yanıtla (22) (3)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 12:19

    Dünyada faiz yillik%4-5 getir 1 milyar dolar, TL.cevir %50 ile bankaya köy. 6 ayda 500 milyon dolar al. Dolara çevir ülkenin ekonomik kazancını götür. Ne kadar üzücü.Asgari ücrete zam ile emeklileri süründür. NAS VAR NAS ile oyalama taktiği.Daha üzücü olanı alternatifi de ülkeyi yönetmek planı olmadan şikayet etmesi.. Hepsini meclisten gönderebilecek siyasi partimiz var mı? Düşündürücü. Ülke makasa girdi.

    Yanıtla (15) (0)
  • Dogru Söyler / 27 Kasım 2024 12:04

    AKP nin ayaginin altini kaziyor

    Yanıtla (1) (0)
  • cenk / 27 Kasım 2024 11:57

    sayın Bahçeli Türk siyasetindeki Potansiyelini ne sanıyor

    Yanıtla (7) (0)
  • Nuh / 27 Kasım 2024 11:54

    Bu kadar bağırıp duracağına gidip kendisi görüşsün...

    Yanıtla (23) (1)
  • urungu / 27 Kasım 2024 11:52

    Kuzey Irak ve Kuzey Suriyede (İsyancı halkını Bize kakalayarak) İki tane özerk Kürt bölgesi oluşturuldu, bizdeki yeknesak politikaların buna katkısı vardır. En baştan Eğit, donat, büyüt besle politikası yerine komşu ülkelerin toprak bütünlüğü politikasından taviz verilmemeliydi. Bahçelinin kayığına binenin rotası belli olmaz.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur 41 / 27 Kasım 2024 11:47

    Niyet sorunu çözmek ise iyi düşünülmüş bir plan üzerinde gidilir, destek te verilir. Ama yıllarca tu kaka denilen bi yapıyı bir anda mecliste konuşma yapmaya davet etmenin altında politik çıkar yattığı belli. Yıllarca neden farklı davranılmadı. Devlet adamı ileriyi görmese bile düşünerek hareket etmeli. Politik açıdan söylenen günübirlik sözler ile değil.

    Yanıtla (7) (0)
  • İsmail Hakkı Civil / 27 Kasım 2024 11:34

    Bu konu taki işin başından yanlışlarla başladı, sorun askeri tedbirle çözülebileceği zannedildi ve bu kadar insanın ölmesi beklendi. Eğer Kürtçe diye bir dil yoksa, Arapça ve Farsça ise ve Kürt tarihide denildiği gibiyse bunlar halka genişçe açıklanmalıdır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Vatandas / 27 Kasım 2024 11:28

    Akilsiz basın cezasını ayaklar ceker diye bir soz vardır.Devlet yönetiminin çok zor kulfetli ve ayni zamanda çok mesuliyeti bir iş olduğunu biliyoruz.Pkk.nin bir terör örgütü oldugugercegini dünyaya anlayamamış vekabul ettirememisiz.Bahcelinin sozleri pkk.yi muhatap gormek ve hakliligini kabullenmek gibi bir durumdur.Turkiye Cumhuriyeti Devletibudurumlaradusurulmemeliydi..

    Yanıtla (6) (1)
  • Huzur / 27 Kasım 2024 11:26

    Kavgalardan, itiş kakislardan bıktık usandık. Sürekli birbirini pacasindan çekip çelme takmalardan usandık, huzur istemek, memleketin gelişimi için çalışmak bu kadar mı zor. 40 bin üzerinde insanımız hunharca şehit edilmiş onların yaşam hakkı yok edilmiş. Şehitlerden/ gazilerden izin aldınız mı katilleri serbest bırakmak için. Bu kadar mı basit. Bizim insanımız bu kadar değersiz olmamalı.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 27 Kasım 2024 11:23

    Bahcheliyi hacklemişler:)

    Yanıtla (6) (0)
  • Sabar / 27 Kasım 2024 03:29

    Bir şeyin neden yapılamayacağını anlatanlarin zekası vizyonu yoktur..bunlar başarısız tiplerdir..yeniliklerden korkarlar..hep eskiyi anlatırlar..çünkü yeniyi anlayacak kapasiteleri yoktur..bilim teknoloji kültür gelenekler vb gibi siyasette sürekli değişir.yeni şartlarda yeni siyasetler ureteceksin..tersi gericiliktir bagnazliktir..

    Yanıtla (11) (28)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 11:05

    O saydıkların daha çok sağ mahallenin özellikleri. Olacak olan çözüm süreci, yetmez ama evet tuzaklarında ne olmuş ise o olur. Ama coğrafya bu işte. Kurnaz tilki saf kargayı kandırmaya devam edecek.

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 11:13

    Aynı M. Kemal yaklaşımı işte!

    Yanıtla (0) (12)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Kasım 2024 11:05

    'Başından beri' derken acaba hangi başlangıç kastedilmis ?
    2023 e kadar 70 bin ise şu ana kadar bu sayı 100 bini bulmuştur!
    Beri tarafta bizim verdiğimiz şehitler de
    var , benim tahminime göre bu sayı takriben 20 bin olabilir ?
    Peki bu işin sonu ne olacak , bütün bu ölen insanlar sonuçta bu vatanın evladı değil mi !
    Allah aşkına bunları gören düşünen yok mu !

    Yanıtla (4) (0)
  • konuk1 / 27 Kasım 2024 10:46

    rteye göre vücudunu taşın altına koydu yani olaya müdahil değilim der diye düşünüyorum

    Yanıtla (1) (0)
  • Böyle anlıyorum / 27 Kasım 2024 10:30

    Bahçeli'nin, Öcalan gelsin DEM gurubunda mecliste terörü bitirdiğini söylesin, umut hakkı tanınsın, teröristler teslim olsun şeklindeki sözlerine kendisinin de inanmadığı ancak bu çıkışla Öcalan'ın örgüt üzerinde bir etkisinin olmadığını, DEM'in Kandil'in sözünden çıkamayan terörün siyasi kolu olduğunu, PKK'nın terörü bitirmek istemediğini ve terörün destekçisi ABD ve AB'nin ''demokratik'' yaklaşım yapılmıyor itirazlarına karşı maskelerini düşürdüğüne inanıyorum.

    Yanıtla (1) (2)
  • OKURA / 27 Kasım 2024 10:20

    hdpliler bile abo gelsin mecliste konuşsun demedi,İdam önüme gelirse onaylarım diyen
    Sn.erdoğan.bugün ise, Binlerce Kürdün Türkün katilini meclise getirme çağrıları Allah 5 bin ülkücü ve binlerce şehitlerin ahını yerde bırakmaz hesabını sorar Ruzi mahşer'de "sorun Kürtle değil binlerce Kürdün Türkün katili teröristle."suda ateş yanmaz senden cb.olmaz..all sana as ip atıp,...17aaralık hesabını sormazsam diye yemin edip kimsenin zekası ile alay etmeyeceksiniz

    Yanıtla (3) (1)
  • Tavşan / 27 Kasım 2024 10:20

    Erdoğan bir ülkenin çimentosu islamdır dedi.
    Kürt konusunu da İslamla çözeriz sanmıştı.
    Olmadı.
    Bilim laiklik demokrasi eşitlik olmadan toplumsal sorunlar çözülemez

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 27 Kasım 2024 00:20

    Bahçeli ve politikalarına ne kadar güvenebiliriz.

    PKK ve politikalarına ne kadar güvenebiliriz.

    Gerçekten PKK sorununu çözmek mi isteniyor.

    Ekonomik yıkım mı unutturulmak isteniyor.

    Yanıtla (20) (1)
  • Dokuzuncu kçy / 27 Kasım 2024 06:55

    Ekonomik yıkımı unutturmak ve toplumu başka şeylerle meşgul etmekten başka da bir şey değil. Tayyip bey işine bakıyor bahçeliye de bu görevi vermiş anlaşılan.

    Yanıtla (4) (0)
  • Serçe / 27 Kasım 2024 10:13

    PKK konusunu çözmek birçok şeyi değiştirmekle kabul etmekle olabilir.
    Toplumda buna hazırlanmalı
    Siyasetçi de bedel ödemeye
    Şimdilik Bahçeli siyasi manevra yapıyor diyebiliriz

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 27 Kasım 2024 10:04

    Depremin sel su baskininin, yangının, fırtınanın zararıgece gündüze olunca ortaya çıkar. Akp nin de öyle olacak. Akp nin bu ülkeye gençlere, tarıma ekonomiye, adalete herşeye verdiği gerçek zararı gidince anlaşılacak. Herkesin ağzı açık kalacak.yaa diyeek

    Yanıtla (4) (0)
  • Oğuz Kağan / 27 Kasım 2024 10:03

    Bu bir BOP nin ve PYD/YPG nin Türkiye ye karşi kurduğu tuzak. Pkk zaten pyd/ypk ye karışmış durumda. Tek amacı đünya kamuoyunu arkasiba alarak TSK nin Suriye ve Irak a yaptığı askeri hareketlerini yapılamaz hale getirip, Suriye ve K.Irak Kürdistanini rahatlatmak ve Türkiye de demokrasiye sığınarak ülkenin temeline dinamit koyarak zayıflatmak. Sonuçta Tukiye kürdistanını kurmaktır.

    Yanıtla (3) (2)
  • KADİR / 27 Kasım 2024 09:59

    MHP Türkiye de olağandışı dokunulmazlık ve suç işleme özgürlüğüne sahiptir her zaman..Başka siyasetçilerin, gazetecilerin. veya sıradan bir vatandaşın söyleyipte ömür boyu hapsi boylayabileceği şeyleri onlar rahatlıkla söylüyorlar..mesela herkesi Açık açık hedef gösterip tehdit edebiliyorlar, Yeraltı dünyasıyla içli dışlılar, Öcalan meclise gelip konuşsun diyor bahçeli, Altın kaçakçılığı yapan 3 vekil istifa etti..ama bir tane savcı bile siz ne yapıyorsunuz deyip ifadeye bile çağırmıyor..

    Yanıtla (14) (1)
  • Bala / 27 Kasım 2024 09:41

    1- “Öcalan Meclis’te konuşsun” diye özetlenen tavrı, iyi çalışılmamış, ayrıntıları hazırlanmamış, formel hukuk bakamından bile boşlukları olan bir davranıştır’
    Yada
    2- görüşsünler, konuşsunlar denilerek birlikte görüntü vermeleri sağlanıp görüyorsunuz bunlar teröristlerle iç içe diye suçlayacaklar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yunus Devrim / 27 Kasım 2024 00:37

    1876-1912 arası sopa ve istibdat rejimi vardı!

    1912-1923 arası aynı istibdat var!

    1925-1950 arasını söylemeye ne hacet Allah bir daha yaşatmasın!

    1950'den günümüze ise sopa yerine artık imha siyaseti var!

    Bunun sağı solu yok!

    1876'dan bu yana demokrasisi oturmayan ve gece gündüz anayasa anayasa diye ciyaklayan hükümetler yerine halk uzlaşısı olsun diyoruz! Halk kurucudur ve liderler ilahlaştırılmadan bize hizmet etmek mecburiyetindedir. Hiçbiri de kutsal değildir!

    Yanıtla (29) (36)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 01:06

    Doğru da ortadoğulu halklar da pek kendini yönetemiyor. Laf ile peynir gemisi yürümez bu halklar gelişmiş ve örgütlü bir toplum olamadıklarından iyi veya kötü tek adamlar çıkıyor. Şu halk dalkavukluğunu bırakıp gelişmenin önü açılmalı. Cumhuriyet devrimleri bunu amaçlamıştı ama olmayınca olmuyor. Çin ve Rusya da farklı denemeler oldu ikisi de çuvalladı. Batıya alternatif bir medeniyet olamadılar!!

    Yanıtla (31) (5)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 01:13

    Küçük çocuklar doğru dürüst aile kuramayacağı gibi gelişmemiş toplumlar da medeni bir düzen kuramaz, kuramıyor ve olgunlaşıncaya kadar da kuramayacak. Ataerkil, feodal kodlar ile demokrasi olmaz, olmuyor da. Tarikat-mürid, efendi-kul kültürüyle varılacak yer burası. Suudi Arabistan gelişme için çabalarken, biz onların içinden çıkmaya çalıştığı yere inmeye çalışıyoruz.

    Yanıtla (42) (6)
  • Katre i matem / 27 Kasım 2024 06:49

    Cemil meriç bu ülkede derki "kıtaları ipekten bir kumaş gibi keser biçerdik kelleler damlardı kılıçlarımızdan bir biz varidik dünyada birde küffar, zafer akşamlarını kovalayan bozgun sabahları ihtiyar dev mazideki ihtişamından utanır oldu ve ben bir avrupalıyım demeye başladı. Avrupalı:hayır delikanlı sen bir az gelişmişsin, aydınlarımız bu yaftayı büyük bir onurla boyunlarına taktı" der üstad meriç

    Yanıtla (3) (6)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 10:51

    Osmanlı bu söylediklerini yalanlıyor. Gittikleri her yere çil çil kubbeler serpen ordusu ve milleti vardı.insan fıtratına en uygun şekilde davranıyor ve başarılı oluyordu. Yönettiği ülkenin tüm nufusu içinde belki Türk nüfusu çok azınlıkta kalmıştı. Ama gene de kurduğu fıtrata ve insani özelliklere dayalı sistemi devleti ayakta tutuyordu.

    Yanıtla (1) (11)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 14:10

    Tüm ömrünün üçte biri düşüşle geçti osmanlının. Ordusunun komutasını bile Avrupalıya veriyordu. Hasta adamdı. Şimdi reklam arası bitti hasta adam geri geldi ve belkşde elindeki son parçaları da vererek Sevr anlaşması ile ortaya konan vaziyete mahkum olacakki, bunu da haketmediği söylenemez.

    Yanıtla (7) (0)
  • Musto / 27 Kasım 2024 03:11

    1920' 38 arası Türkiye dünyada en çok kalkınan bir ülke. İmparatorluk dediğiniz ülke, çivi bile üretemiyor. Ne giyecek bez ne tüketecek şeker nede silah üretecek Demir Çelik. Ülke aldığı yediği Saraylar Yalılar yaptırdığı borçlara karşılık, Duyu-nu umumiye'ye teslim etmiş. Bir adam çıkıyor makus talihi yeniyor. Yolun Danimarka Kopenhag'a düşerse git oradaki müzede 1940'da yapılan uçağı gör.Uçağı üreten Kayseri halkına teşekkürler.

    Yanıtla (77) (17)
  • Bülent Akdeğer / 27 Kasım 2024 09:50

    Şahane bir yorum sizi kutluyorum

    Yanıtla (13) (1)
  • Pele / 27 Kasım 2024 09:58

    Musto kardeş, Cumhuriyetimizin ilk Milletvekillerinden (1. Meclis Burdur Milletvekili) İstiklal Şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un 1935 senesinde Mısır'dan dönüş ve ölmeden önceki yaşadıklarını, o dönemi bir okuyun, araştırın. İstibdat var mıydı, yok muydu siz de onu orada göreceksiniz.

    Yanıtla (5) (10)
  • Nedim / 27 Kasım 2024 10:14

    Peki senin dediğin gibi olsun çelişkilerle dolu olsa bile..peki 1940 ta uçak fabrikasını kim kapattı.hangi tek parti...chp değil mi..yok 1938 de dersim katliamınin emrini mkemal değil İnönü demekle kurtulamayacağınz gibi...ha bu arada Kılıçdaroğlu bir devlet erkanı ile yaptığı röportajda Atatürk emri ile manevî kızı Sabiha Gökçen pilotlugunda kimyasal dahil..ha 1940 ta Menderes' te yoktu.

    Yanıtla (4) (7)
  • Yunus Devrim / 27 Kasım 2024 10:51

    Türkiye Mustafa Kemal dönemi kalkınmadı sadece taklit etti. 1912'de dünya savaşta uçak kullanırken siz daha 1930 diyorsunuz!

    Demokrasi sopa olarak kullanıldı.

    Recep Peker mecliste "Anadolu halkı ağaç kabuğu yiyor" Dedi Mustafa Kemal'e karşı. Ne çabuk unuttunuz?

    Halk halk diyen sizler şimdi de halkın aklı yok hizaya çekilmesi gerek diyorsunuz! Vayyyy beee :))))))

    Yanıtla (3) (14)
  • Gerçekler / 27 Kasım 2024 12:24

    Tek çivi üretemeyen ülke martini tüfeklerinin menzikini 200den 500 metreye çıkarıyor. Aynalı martin oluyor. Türkülere konu oluyor. Çanakkaleye yerleştirilen toplar zamanın süpergücünü dize getiriyor. Anadoluya gönderdiği silahlar kurtuluş savaşını kazandırıyor. 1925 ten sonra ülke kalkınmışmış. Almanya birinci dünya savaşında yeniliyor. Ama 2. Dünya Savaşında neredeyse tüm dünyaya kafa tutuyor. Amerika işin içine girmese nerdeyse başarıyor. Aynı kaderi paylaşmış Türkiye halka ekmeği karneyle verdi.

    Yanıtla (1) (17)
  • Gerçekler / 27 Kasım 2024 12:28

    Boşuna nefes tüketme kardeşim. Onlar şimdiye kadar gerçeklerle karşılaşmaya alışmamış. Herşeyi birden getirip adamların yüreğini hoplatma. Bırak aynı teraneleri bir 100 yıl daha okumaya devam etsinler.

    Yanıtla (0) (13)
  • Musto / 27 Kasım 2024 13:32

    Kazım Karabekir Paşa Bağdat'ta bulunan 6, Ordu'ya Kurmay Başkanı olarak atanır. Yanında Alman altınları da götürür. Dersim bölgesine gelirler. Bölgeyi bilen birisi komutanım, bu sandıklarda altın olduğunu öğrenirlerse bir gecede hepimizi Keserler. Karabekir, sandıklardan birini açar bir dinamit çıkarır patlatır. Bakın bu sandıklar bunlarla dolu, eğer sandıkları açmaya kalkarsanız hepimiz havaya uçarız. Hatıratına şöyle yazar.Daha Anadolu'ya bile hakim olamamışken İmperial güç olmaya kalkmışız.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 13:41

    1938'de İsmet Paşa sadece milletvekiliydi. Celal Bayar başbakan, Şükrü Kaya içişleri bakanı, Kazım Özalp milli savunma bakanı, Şükrü Saracoğlu adalet bakanı, Mareşal Fevzi Çakmak genel kurmay başkanı, Korgeneral Ahmet Naci Tınaz da jandarma genel komutanıydı. Hatasız kul olmaz, İsmet Paşa'nın da hataları olmuştur. Eleştiri başka, iftira başka. Yakışıksız olmuş.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 14:12

    Dersim'de bilinen tek gaz vakası İhsan Sabri Çağlayangil'in tanık olduğu mağara vakasıdır. Burada yazamayacağım başka türden münferit zalimlikler yapılmıştır, hemen hepsi yapanların yanına kar kalmıştır. Fakat Dersim'de gaz bombası atıldığı iddialarının çoğu İtalyanların Habeşistan'da (şimdiki Etyopya'da) gaz kullandıkları iddialarına öykünmekten ibarettir.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 27 Kasım 2024 14:38

    Gerçek diye kahve muhabbetleri yazmışsınız. Gerçekler şöyle: Çanakkale'yi savunan topları Abdülhamit döktürmedi, Almanya'dan aldı. Kurtuluş Savaşı'nda Alman, Fransız ve Rus tüfekleri kullanıldı. Gelelim 2. Dünya Savaşı sonrası Alman mucizesine: O mucizeyi Alman beşeri sermayesi yarattı. Türkiye'deyse 1950'den sonra sağcı iktidarlar rahatça kandıracakları cahil bir seçmen kitlesi oluşturmak için beşeri sermayeyi yavaş yavaş erittiler. Bugün de tam gaz devam ediyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Alp Demir / 27 Kasım 2024 15:30

    Gerçekler, haklısın. Peki bunun nedeni ne? Almanya nasıl başardı? Alman halkının çalışkanlığı, disiplini ve ahlakıyla kazandı. Alman halkında neredeyse askeri bir disiplin vardır ve Almanlar tam tamına bir ulus devlettir (ırk, din ve dil birliği) Bizde işte bunlar yok. Tembel, disiplinsiz ve ahlaksızız ve ulus devlet değiliz. Hangi sistemi kullanırsan kullan, medeniyete giden yoldaki bu büyük temel eksiklikler yüzünden bir arpa boyu yol alamadık ve alamayacağız da. Unut gitsin !!

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 04:35

    1940'ta Menderes CHP milletvekiliydi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 27 Kasım 2024 03:23

    38,50 arası dünya birbirini kırıyor, ülkede eli silah tutan üretim yapan insanlar 3 sene 4 sene askere alınıyor. 50'de Çok partili sisteme geçiliyor. Neden bir şey yapmadınız? Neden borçlandınız? iktidar olan kendine hizmet ediyor. Tıpkı bugünkü gibi yasa tanımıyor, eşinin dostunun efradının Karnını doyuruyor. Atatürk mü kalkacak kabrinden gelip ülkeyi düzeltecek.Sen neredesin ben neredeyim o nerede.

    Yanıtla (51) (5)
  • Uluç / 27 Kasım 2024 09:41

    Biz cemaatçilikten çıkıp halk olamadık henüz maalesef. Halk olmak için önce vatandaş olmak gerekir

    Yanıtla (5) (1)
  • Melih / 27 Kasım 2024 09:36

    İşin garibi Bahçeli konuştukça anketlerde Akp Mhp'den daha fazla oy kaybediyor, sanırım herkes Bahçeli'yi böyle konuşturanın aslında kim olduğunu anlamış

    Yanıtla (3) (1)
  • Tavşan / 27 Kasım 2024 00:23

    PKK ABD bin beslediği terör örgütümüdür
    Kürt halkı için mücadele eden bir örgütmüdür
    Bahçeli bu konuda ne düşünüyor
    Bölücü örgütle anlaşmak mümkün mü.
    Bilen var mı.

    Yanıtla (13) (5)
  • Sever / 27 Kasım 2024 09:34

    Ne olduğu belli: Öcalan'ın süreçte aktör olması, silahı bırakın çağrısı yapması, adını tepe tepe kullanan DEM'in fiilen başına geçmesi...
    Bu yüzden yıllardır talep ettikleri şeyi Bahçeli çıkıp söyleyince mırın kırın ediyorlar. Hemen tutarlı pozisyonu alan Sırrı Süreyya Önder'in çok da cesur olmayan imalarını saymazsak, açık açık çıkıp "Bahçeli doğru söylüyor" diyen bir DEM'li gördünüz mü?
    Sizce Öcalan, DEM'in ketumluğunu nasıl değerlendiriyordur?

    Yanıtla (0) (0)
  • Serçe / 27 Kasım 2024 09:27

    Kaan yapımından telaşa düşen ABD
    Aman F35 vereyim diyormuş.
    Yüz binler paylaşıyor
    Ben ne olacak bunların hali diyorum
    Ağlıyorum

    Yanıtla (6) (1)
  • o aslan / 27 Kasım 2024 09:13

    Bu çikişlari mhp akp dişinda başka bir parti yapsaydi acaba neler neler olurdu, Milliyetçilik böyle bir şey hehalde

    Yanıtla (2) (0)
  • Siyabend / 27 Kasım 2024 09:10

    Sayın Akyol kürdler devlet kurmadıkları sürece başka halklar onlara zulüm edecek hapse atacak dövecek hakaret öldürecek vs ve kürdler birlik olamadıkları için devlet kuramazlar bu konuştuğunuz konular yüz yıl daha devam edecek

    Yanıtla (1) (1)
  • ido / 27 Kasım 2024 09:08

    Silindir hacmi 1301 – 1600 arası yeni otomobillerde en düşük MTV de 5.851 TL’den 8.421 TL’ye çıkacak.

    Otomobillerde uygulanan muayene ücreti 1.821 TL’den 2.621 TL’ye yükselecek.

    Yeni yıldan itibaren yurt dışı çıkış harcı 719,65 TL’ye yükselecek.

    Otomobil, minibüs, kamyonet sürücüleri için kullanılan B sınıfı sürücü belgesi harcı 3.945 TL’den 5.678 TL’ye, A sınıfı sürücü belgesi harcı da 1.308 TL’den 1.883 TL’ye yükselecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Koç / 27 Kasım 2024 09:08

    Yıllardır kendisine verilen görevi yapıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖMER FARUK HELVACIOĞLU / 27 Kasım 2024 09:01

    jupıtere gidilir amma velakın kurt sorunu çözulmez!!!yormayın kendınızı!!!selamlar.başarılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Millet / 27 Kasım 2024 08:59

    Kurulduğu günden beri iktidara talip olmayan iktidarlara koltuk değneği olmayı tercih eden bir partiden bahsediyoruz. Kemikleşmiş oyların üstüne yatmış istediği gibi zizak çizen bir liderden bahsediyoruz. Son açıklamaların kendi fikirleri olduğunu sanmıyorum, bir yerlerde kotarılmış planlara benziyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Akyol Okuru / 27 Kasım 2024 08:57

    Vatandaş olarak itirazımız illegal bir durumun gözümüzün içine bakıla bakıla legal yapılmaya çalışılmasında. Apo bir hükümlüdür, mecliste konuşma yapması kabul edilemez. Ayrıca Bahçeli'nin hangi meşru yetki ile bu konularda insiyatif alıp kendi düşüncelerini siyasete ve yargıya empoze ettiği konusu ise zaten apayrı bir skandal.

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 27 Kasım 2024 08:56

    püsküvitin dik duruşu çaya batırana kadardır.

    Birileri bir şeyler söylemiş!

    Kürt sorunu ,bölgede sadece Türkiye ile çözülecek bir sorun değil .

    Bölgede bir halkın ezilişi söz konusu . Kürtlerin bulunduğu diğer ülkelerle de bu sorun masaya yatırılmalı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Millet / 27 Kasım 2024 08:53

    Kurulduğu günden beri iktidara talip olmayan, iktidarlara koltuk değneği olmayı tercih eden bir partiden bahsediyorsunuz. Yani hariçten gazel okuyor, bir yerlerden aldığı görevini ifa ediyor. Kemikleşmiş oyları torbada keklik olduğu için çok rahat zikzaklar çizeniliyor

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr / 27 Kasım 2024 08:43

    Bahçeli havanda su dövmek nasıl oluru uygulamalı gösteriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 27 Kasım 2024 08:42

    Terör/Teröristle MÜZAKERE Edilmez, MÜCADELE/SAVAŞ edilir.Dr Bahçeli sözümün arkasındayım.Terörist başi/Çocuk katili APO GAZI MECLİSİ NE gelsin çözüm/ konuşsun.Dr Bahçeli sözümün arkasındayım sözünün bir türlü önüne geçemedi. Bu iş yalancı çobana dönecek kimse inanmayacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bozkurt / 27 Kasım 2024 08:40

    27 senedir partiyi yöneten hamaset, kapatma, tehdit, mâni dışında tek bir siyaset üretmeyen 75 lik lideri birdenbire siyaset dehası ve Mandela yaptınız. İlahi liberaller! Dünyada ve Türkiyede milliyetçilik yükselirken parti%9a mahkum, Erdoğan'ın istepnesi oldu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Çetin / 27 Kasım 2024 08:22

    Bu tür adımı bahçeliden başkası atsaydı yerini bulmazdı.ilkinde ben de eleştirdim ama kararlı olduğunu görünce inandım.Ne tür olumsuzluk olursa olsun mhp yi etkilemez.Çünkü gövdesini koydu.Burada mhp kazançlı çıkar.Hatta takib edin dogu ve güneydoğu daki oyları artacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dadaş / 27 Kasım 2024 08:00

    Bir parti lideri; ilk kez oy kaybına bakmaksızın,pragmatik davranmayarak bir çıkış yaptı

    Yanıtla (1) (0)
  • Kaya / 27 Kasım 2024 07:59

    Her Kürt saygı görmek istiyor.
    Her Türk de saygı görmek istiyor. Ülkenin gelir bölüşümünde ki payını istiyor.
    Türk de aynını istiyor. Ülkenin gelirini bölüşümde hakkaniyet olmadan “kürt sorunu” çözülemez. Sorunun diğer bacağı İngiltere/ABD’dir. İsrail’dir. İsrail hükümetini kınamalı, İsrail halkını eleştiriden uzak tutmalıyız. Cama durmadan taş atmanın zararı akılda tutulmalıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Batandaş / 27 Kasım 2024 07:58

    Bahçeli iktidar olmadan her istediğini yapıyor bnun devamı için ERdoğan'nın ömrnn sonuna kadar koltkta oturmasını sağlamaya çalışıyor. Yani millet için yaptığı bir şey yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • Canpolat / 27 Kasım 2024 07:57

    Bence ocalan mecliste konuşmak için çıkmışken Ayasofyada cumayı kaldırsın Fenerbahçe Galatasaray derbisine hakem olsun beyaz şova katılıp Öyle adasına dönsün.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu köy / 27 Kasım 2024 07:49

    100 yıllık yakıcı sorunu; Meclis grubunda hakaretle başlayıp küfürle biten ritüel ile mi çözülecek öyle mi ? Bu her zaman ki uyutma taktiği dışında başka da hiç bir anlamı yoktur. Savunma bakanı teröristlerin tamamını bitirdik diyor bitmiş bir sorunun çözümü nasıl oluyor bilen varsa bir zahmet yazsın biz de öğrenelim

    Yanıtla (3) (0)
  • Dokuzuncu köy / 27 Kasım 2024 07:41

    Ekonominin içine girdiği girdaptan açlık yokluk ve yaşatılan sefaletin konuşulmaması için halkı uyutma taktiği olduğunu bilmeyen varsa yandı gülüm keten helvası Azerbaycan'daki sözde iklim zirvesine 1860 kişi ile katılıp 35 milyon harcanıyor halk ise çöpte sebze meyve topluyor. Kürt sorununu konuşmak ise bunun üstünü kapatmaktan başka hiç bir şey değildir halen uyuyor muyuz..!

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasan GÜL / 27 Kasım 2024 07:37

    Bahçeli zannediyorki pkk Öcalan'dan ibaret. Bahçeli'nin projesi gerçekleşse bile sadece Öcalan'ın serbest kalması ile sonuçlanır başka bir sonucu olmaz. Yapılacak şey; güçlü ekonomi, tabana eşit yayılmış refah seviyesi, çağdaş eğitim. Güçlü demokrasi. Bunun içinde en kısa sürede parlamenter sisteme geçiş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dokuzuncu köy / 27 Kasım 2024 07:30

    Sayın yazar; yazınızda Erdoğan kendi insiyatifi dışında Bahçeli'nin başlatacağı bir süreçte yer almayacaktır diyorsunuz. O zaman soru şu Bahçeli hangi yetki ve sıfatla bu süreci başlatıyor ? Bunun izahı nasıl yapılabilir Bahçeli grup toplantılarında konu ile ilgili olarak bu olmadıysa bu olsun bir de toplum da kalıcı bir birlik ve beraberliğe öncülük etmeye niyetli birinin kürsüde başından sonuna kadar hakaret ve küfürler neyin nesidir. Bu danışıklı olarak ekonomik zulmu unutturmaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Millet / 27 Kasım 2024 07:27

    Bugünkü siyasi figürlerinizi zikzakları milleti usandırdı, siyasilere zerre kadar güven kalmadı. Önce bir güven tazelesinler. Önceki çelişkili açıklamalarını itiraf edip milletten özür dilesinler. Söylenen doğruların arkasında başka bir hesap olmadığını nereden bilelim. Bahçeli'nin geçmişteki hata ve söylemlerini hatırladıkça kendisine güvenmemem gerektiğini düşünüyorum. Bekleyip göreceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • temuçin / 27 Kasım 2024 07:01

    Türkler ve kürtlerin barış içinde yaşayıp yaşamayacağına Türklerin sözcüsü Bahçeli Ve kürtlerin sözcüsü Öcalan karar verecektir. Sıra gekdi nufus sayımı yapıp alevilere cem evi açmaya ve camilere verilen desteğin cemevlerine verimesine ve alevilerin nufüsları oranında diyanette yer alıp bütçesinde pay almaya. . Yolun doğru yoldur devam bahçeli. Kürt ve alevi sorunundan nemalanları işi bitecek gibi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mr / 27 Kasım 2024 06:52

    Durumun ne olduğunu MHP grubunda Bahçeli'yi alkışlayan milletvekilleri de bilmiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fani / 27 Kasım 2024 06:47

    Bizde bir laf vardır, bayram değil seyran değil, eniştem beni niye öptü. Neler oluyor bak bu hayatta neler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Matrakçı... / 27 Kasım 2024 00:42

    Sn.Bahceli doğru yapıyor konuşmak güzeldir..Konuşa,konuşa en iyi yol bulunur

    Yanıtla (4) (13)
  • La havle / 27 Kasım 2024 06:30

    Yorumlarin matrak sadece, ama sadra şifa değil

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 27 Kasım 2024 06:01

    Görünen köy kılavuz istemez
    Görev dağılımı yapılmış.TC CB RTE her zamanki gibi boş kaleye gol atacak.Bahceliye verilen görev/MHP Grubu, Alaattin Çakıcı dahil/AKP İKTİDARDA tutmak RTE bir Daha CB sectirecek/Boşa Allah başımızdan eksikliğini göstermesin diyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 27 Kasım 2024 05:44

    Sayın Türk Büyüğü BAHÇELİ dilinin altındaki baklayi çıkarsın.Farenin dediği gibi Peynir büyük mesafe küçük. Bu işte bir hainlik var tuzak var.Allah göstermesin bir savaş çıksa olan fakire fukaraya olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bence böyle / 27 Kasım 2024 05:20

    Karşılıklı vurup kırma kimseye bir şey kazandırmadı aynı havayı soluyup aynı toprağı paylaşıyorsak Bahçeli’nin dediklerini ülke olarak iyi analiz etmemiz lazım

    Yanıtla (0) (1)
  • Kemal / 27 Kasım 2024 05:08

    Ben Bahçeli'nin bu meseleyi çözmek gibi bir niyeti olduğunu düşünmüyorum. Eğer çözmek istiyorsa MHP'den bir grubu Öcalan'la görüşmeye göndersin. Bu görüşmelerde kendisi de aktif rol alsın. Önce hapishanede yüzyüze MHP heyeti görüşsün. Bıraksın ona buna şöyle yapın demeyi.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru - ... / 27 Kasım 2024 04:37

    mhp entelektüel bir parti değil. iktidarda kalabilmek amacıyla uçtan uça sürükleniyor. chp yi demlenmekle ve bundan dolayı terörist olmakla suçlayıp aynı dem in acilen öcalanla görüşmesini bu denli istemek aldığı ilaçların yan etkisiyle bağlantılı olmalı. mhp de linkler kopmuş durumda, ak parti çaresiz, seçmen ve öcalan şaşkın. mhp ye bir sene önce bunun için mi oy vermişlerdi.

    Yanıtla (3) (0)
  • End / 27 Kasım 2024 02:41

    Manifesto gibi bir yazı olmuş

    Yanıtla (4) (1)
  • Özer / 27 Kasım 2024 02:21

    MHP hükümetin büyük ortagi gibi hareket ediyor Ve çe akp bu işin böyle olmasini istemiyor .Bahçeli bugün resti çekti kendini elestirenlere partisi iyi ve zafer partisine kayiyor .

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 01:22

    Enterasan bir ülke haline geldik.Dün veya belki bugün de biz böyle bir şey desek suçlanırdık ama siyasiler söyleyince altından ılımlı birşey aranıyor.Şehit yakınları ne diyecek diye düşünürken onlardan ortak bir eylem gelmiyor.Yıllarca hüküm giyen kara para aklayanlar dışarı çıkıyor , Gazze'ye uzulurken yani başımızda onlarca bebeğin sistemli bir düzen içerinde öldürüldüğünü duyuyoruz ama kıyamet kopmuyor ama en ufak karşıt düşünceler cezalandırılıyor.ya mülteci sorunu. Vahim bir yere gidiyor

    Yanıtla (26) (1)
  • Burhan Kula / 27 Kasım 2024 01:19

    Acaba Devlet Bahçeli bir genel af çağrısında da bulunur mu?

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 27 Kasım 2024 01:13

    Ülke yönetimi , herhalde seçim kazanarak yönetime talip olmayanların at koşturmasina kalmış. Bunun sonucunu ongörememek gibi algimiz olamaz herhalde. Demi kapatmanın yasal zemini hazırlanıyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar Okuru / 27 Kasım 2024 01:09

    Son iki paragraf MHP'yi çok aşar,

    Yanıtla (2) (0)
  • OKuR / 27 Kasım 2024 01:01

    03 Kasım 2009 tarihli-cumhuriyet com-tr-yer alan haberde:.Bahçeli Başbakan Erdoğan'ın "PKK açılımı"nda dönüşü olmayan bir yola girdiğini ve. "Biz biliyoruz ki "ŞEHİT"vurulunca değil "UNUTULUNCA" ölür. Asla unutmayacağız, hatıralarını ve mücadelelerini asla unutturmayacağız. Bunun hesabını, bu ihaneti yaşatanlardan da mutlaka soracağız" diye konuştu...ğunu "UNUTMUŞ" galiba..??

    Yanıtla (13) (1)
  • Ali Rıza / 27 Kasım 2024 01:01

    Sayın Bahçeli’nin yaptıkları , onun tek başına verdiği kararlar değil, bu uzun süre üzerinde düşünülmüş, tartışılmış , zamanı konuşulmuş, ve kim bunları konuşmalı, kim daha etkili olur denilerek sayın Bahçeli üzerinde ittifak edilmiş ve plan devreye sokulmuş oluyor!. Benim fikrim bu, yani Bahçeli tek başına topa girmiyor, takım olarak maçtalar, aksi halde vay halimize, bu kadar önemli bir maç tek kişiyle oynanır mı?.

    Yanıtla (13) (3)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2024 00:57

    DEM ve Öcalan ayrılıkçı zemini, Demirtaş ise Türkiye zeminini savunmuştu. Anlaşılan ülke ayrılıkçı yöne gidecek. Öyle isteniyor konuşmalar talimatla gibi.

    Yanıtla (10) (0)
  • OKUR / 27 Kasım 2024 00:33

    Bu ülkede "ne" suç, "ne" değil? Vatandaş olarak biz de bilebilseydik!

    Yanıtla (26) (0)
  • Hatemi / 27 Kasım 2024 00:21

    Tekeden süt sağılmaz demiş birisi tekeyi doğurtmaya çalışıyor. Olan budur.

    Yanıtla (29) (2)
  • Tavşan / 27 Kasım 2024 00:21

    PKK ne istiyor.
    DEM ne istiyor.
    Hangi koşullarda anlaşılacak
    Bilen var mı yok.
    Bu durumda sıfır noktasındayız

    Yanıtla (12) (3)
  • Metin Baş / 27 Kasım 2024 00:09

    Bahçeli’nin hangi politikasında aklı selim var ki bunda olsun?

    Yanıtla (19) (3)